Milky Biscuit Shake

Assalamualaikum, harini Yura nak ajar cammana nak buat Biscuit Shake. Easy sangat2. 
Saja nak kongsi , sbb Yura dah buat mmg jadik! 

Bahan2 yg diperlukan :

  • Biskut Coklat 
  • Ais krim vanila
  • Susu segar satu kotak (Jangan yg Dutch Lady ! Kenapa? Tengok sini )
Cara buat :


Mula-mula, mcm anda lihat dalam gambar (hanya ilustrasi ) , masukkan beberapa keping biskut bersama ais krim vanila ke dalam blender. Kalau nak guna susu satu kotak, letak sikit ajela. Ais skrim vanila tu,jangan letak banyak sangat ,nnt berminyak . Letak dalam satu scoop pun boleh.





Kemudian masukkan susu.Masuk sikit dulu. Jangan semua ya!






Kemudian kacau ais krim dengan biskut. Tak pun tekan2 aja dengan senduk nasi aje.
Ni kalau biskut padat sangat dalam blender.Sebab tu kita letak susu dulu, so biskut tu lembut sikit.






Lepas tu masukkan susu yang selebihnya . Habis kan aja,kalau anda beli yang satu kotak tu.






Lepas tu anda boleh la blend sampai biskut tersebut sebati bersama vanila dan susu. Hmm dapnye !!






Dan siap! Anda boleh nikmatinya bersama seisi keluarga. Tapi kalau buat sikit, nikmati sorang2 la :D

3 comments

  1. TAG SINI :D
    http://bajuwarnacoklat.blogspot.com/2013/05/1st-ga-by-hijab-valley.html

    ReplyDelete

Awak mehla komen? satu komen pun jadilah :')